عکس‌های جاسوسی از نیسان آلتیما ۲۰۱۹

عکس‌های جاسوسی از نیسان آلتیما ۲۰۱۹

مفهوم طراحی V-Motion به سدان‌ خانوادگی نیسان سرایت می‌کند

چه خودرویی است؟

آلتیما نسل جدید سدان خانوادگی متوسط نیسان است. آلتیما در میانه حیات خود در سال ۲۰۱۶ دچار تغییراتی شد، اما نسخه سال ۲۰۱۹ این خودرو بیانگر اصلاحات کامل است. این طراحی دوباره نشانه‌های زیادی در نمای بیرونی خودرو دارد که هم‌اکنون در برادر بزرگتر و باشکوه آلتیما یعنی ماکسیما و SUV متوسط نیسان یعنی مورانو قابل مشاهده هستند، اما این علامت‌ها زیبایی طراحی را یک پله ارتقا داده‌اند. آلتیمای جدید یکی از اولین طرح‌های جدید از زمان نمایش خودروی مفهومی نیسان V-Motion 2.0 در ماه ژانویه است و نمای بیرونی و نمای داخلی به‌روزشده‌ی آلتیمای جدید، برگرفته از این خودروی نمایشی است.

چرا اهمیت دارد؟

قبل از اینکه نیسان روگ (ایکس‌تریل آمریکای شمالی) به لطف محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها در صدر جدول‌های فروش قرار گرفت، آلتیما از مدت‌ها پیش پرفروش‌ترین خودروی نیسان بود و هنوز هم با وجود اینکه قدیمی شده است، آمار فروش بالایی را ثبت می‌کند. اما با‌ توجه به‌اینکه اخیرا طراحی هوندا آکورد، تویوتا کمری، شورولت مالیبو و هیوندا سوناتا مورد بازبینی و اصلاحات قرار گرفته است، آلتیما نیز باید در زمینه طراحی، فناوری و کیفیت به‌روز باشد.

اگر با دقت به لایه‌های پوشش استتار این خودروی آزمایشی نگاه کنید متوجه خطوط و خط‌های شکست‌ بدنه جدید آلتیما می‌شوید. نیسان قصد دارد با ارتفاع کمتر و شکل کشیده‌تر و عریض‌تر ظاهر این سدان را به طور قابل ملاحظه‌ای اسپرت‌تر نشان دهد. در نمای جلو کاپوت عضلانی تا چراغ‌های باشکوه LED در جلو و جلوپنجره بزرگ نیسان با طرح V شکل که تا قسمت پایین جلوی خودرو جلو نفوذ کرده است، امتداد می‌یابد. یک ورق سیاه‌رنگ بزرگ نیز در قسمت وسط شکاف جلو‌پنجره قرار دارد که بیانگر حضور فناوری ایمنی فعال با استفاده از رادار در این خودرو است که احتمالا یک گزینه سفارشی خواهد بود و پشت آرم نیسان مخفی می‌شود.

دو خط شکست عمده در طرفین بدنه امتداد یافته‌اند. یکی از آنها ادامه خطی است که از چراغ‌های جلو شروع شده و به موازات خط کمربندی خودرو امتداد یافته و نهایتا به قسمت زیر پنجره کناری عقب ختم می‌شود. خط شکست دوم از قسمت پشت دستگیره‌های درهای جلو شروع شده و به صورت انحنا از کنار دستگیره‌های درهای عقب عبور کرده و به شکل یک قوس اطراف چراغ‌های عقب را احاطه می‌کند. سقف فست‌بک شیب‌دار و شناور این خودرو که یکی از خصوصیات رایج خودروهای امروزی است تقریبا شبیه سقف مدل مفهومی نیسان V-Motion 2.0 است.

2019-nissan-altima-spy-photo-inline1-photo-688564-s-original

در کابین خودرو دگرگونی وسیعتری به چشم می‌خورد. مثلا اولین بار در یک نیسان یک صفحه نمایش سرگرمی مد روز شبیه به تبلت در داشبورد خودنمایی می‌کند. دو عدد دکمه وجود دارد که احتمالا برای تغییر صدا و تنظیمات هستند و یک ردیف ساده از دکمه‌ها وجود دارد که مستقیما زیر صفحه نمایش و بالای دریچه‌های تهویه مرکزی چیده شده‌اند. زیر آنها دکمه‌های سیستم سرمایش و گرمایش به همراه دکمه‌های سیستم تهویه جداگانه برای راننده و سرنشین کناری قرار دارند. غربیلک فرمان جدید با تزئینات فلزی مشابه غربیلک فرمان نیسان روگ، یک جفت پورت USB، سیستم استارت دکمه‌ای و تودوزی شیک با رنگ‌های متضاد نیز در کابین به چشم می‌خورند. نقش و نگار صفحه نمایش قدیمی به نظر می‌رسد. ممکن است نیسان در حین آزمایش در حال اجرای نرم افزار سرگرمی قدیمی بوده باشد، ولی قبل از اینکه خودرو به دست نمایندگی‌ها برسد، طراحی و توسعه واسط کاربری جدیدتری در دست انجام است.

 

2019-nissan-altima-spy-shots--image-via-s-baldauf-sb-medien_100617870_m

پلتفرم

آلتیمای فعلی از پلتفرم D مخصوص سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برد که با طیف وسیعی از خودروهای رنو، اینفینیتی و نیسان از جمله ماکسیما، مورانو و پت‌فایندر مشترک است. انتظار می‌رود آلتیما مدل ۲۰۱۹ از نسخه به‌روزشده‌ی این ساختار استفاده کند. انتظار فاصله محوری بیشتر برای افزایش فضای داخل کابین را داشته باشید و شایعاتی وجود دارد مبنی براینکه احتمال دارد نیسان یک سیستم انتقال قدرت چهارچرخ‌محرک را به عنوان یک گزینه سفارشی به این خودرو اضافه کند.

سیستم انتقال قدرت

هنوز درباره سیستم‌های انتقال قدرت آلتیمای جدید اخبار زیادی شنیده نشده است و احتمال دارد موتورهای ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری و ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری فعلی با افزایش قدرت و کاهش مصرف در این خودرو نصب شوند. این احتمال نیز وجود دارد که نیسان با یک موتور جدید یا موتور ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۸۸ اسبی فعلی که اکنون در مدل‌های دیگر نیسان ارائه می‌شود، قصد رقابت با موتورهای ۴ سیلندر توربوی خودروهای رقیب را داشته باشد. احتمال پیدایش دوباره یک نسخه هایبرید نیز وجود دارد، درحالی‌که تولید آلتیمای هایبرید نسل قبل در سال ۲۰۱۱ متوقف شد. هر موتوری که زیر کاپوت آلتیمای جدید نصب شود قدرت خود را از طریق یک گیربکس ضریب پیوسته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.

2019-nissan-altima-spy-photo-inline2-photo-688562-s-original