رونمایی از کانسپت تهاجمی نیسان فرانتیر در نمایشگاه خودروی بین‌المللی بوئنوس آیرس سال ۲۰۱۷

رونمایی از کانسپت تهاجمی نیسان فرانتیر در نمایشگاه خودروی بین‌المللی بوئنوس آیرس سال ۲۰۱۷

نیسان در تلاش است تا دیدگاه مردم آرژانتین درباره نسخه تولیدی احتمالی نیسان فرانتیر را محک بزند.

  • این خودروی مفهومی اولین بار در نمایشگاه خودروی بین‌المللی بوئنوس آیرس سال ۲۰۱۷ رونمایی شد.
  • پیدایش و توسعه این پروژه در مرکز طراحی نیسان در ریو دو ژانیرو صورت گرفت و بازار هدف آن آمریکای لاتین است.

 

نیسان در نمایشگاه خودروی بوئنوس آیرس سال ۲۰۱۷ با معرفی نیسان فرانتیر اتک که یک نسخه مفهومی بر اساس مدل موفق فرانتیر است، قصد دارد بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهد. طراحی نیسان فرانتیر اتک از وانت‌های غول‌پیکر که ظاهر تهاجمی و باشکوهی دارند، برگرفته شده است. مانند خودروی مفهومی نیسان کیکس که در سال ۲۰۱۵ در برزیل معرفی شد، نیسان امیدوار است که دیدگاه مردم آرژانتین درباره فرانتیر اتک را دریابد و براساس آن نسخه تولیدی احتمالی این خودرو در آینده را پایه‌گذاری کند.

خودروی مفهومی فرانتیر اتک که اخیرا به طور انحصاری برای نمایشگاه خودروی بین‌المللی بوئنوس آیرس سال ۲۰۱۷ ساخته شده است، اولین بار در کشور آرژانتین رونمایی شد و سومین نسل از طیف مدل‌های اتک است که سری فرانتیر را تکمیل می‌کند. این خودرو که توسط مرکز طراحی نیسان در ریو دو ژانیرو خلق شد و مسیرهای صعب‌العبور و خشن آمریکای لاتین الهام‌بخش آن بوده‌اند، طراحی تحول‌آفرین و امکانات کاربردی دارد که طرفداران خودروهای پیکاپ نمی‌توانند در برابر آنها مقاومت کنند.

یک نگرش ساختارشکن

نیسان تصمیم گرفت با ارائه یک نگرش جسورانه و هیجان‌انگیز همراه با معرفی فرانتیر اتک جدید، ظاهر فرانتیر NP300 را به کلی دگرگون کند. به هر قسمتی از این خودرو که بنگرید نگرش ساختارشکن را در آن می‌بینید. ارتفاع این نسخه جدید از نسخه تولیدی فعلی ۴۰ میلی‌متر بلندتر است و سقف و تایرهای آن به طور قابل‌ملاحظه‌ای بزرگتر هستند و به همین خاطر طراحانش به آن لقب غول‌آسا دادند.

آقای رابرت بائور سرپرست طراحی تیم طراحی نیسان در ریو دو ژانیرو گفت:

«افرادی که از این پروژه چیزی نمی‌دانستند و هرگز اسم فرانتیر اتک را نشنیده بودند، هنگامی که اولین بار آن را دیدند به آن لقب غول‌آسا دادند و طراحان نیسان نیز احساس کردند که این لقب مناسبی برای فرانتیر اتک خواهد بود. فرانتیر اتک با طراحی تهاجمی که مختص طرفداران آفرود در آمریکای لاتین و برگرفته از وانت‌های غول‌پیکر و باشکوه است، آماده غلبه بر هر مانعی است که در سر راه آن قرار گیرد.»

طراحی

وانت جدید نیسان که مختص طرفداران آفرود در آمریکای لاتین است،برای رویارویی با جاده‌های صعب‌العبور آمریکای لاتین طراحی شده است.

طراحی خارجی فرانتیر اتک جدید بدون شک یک خودروی متمایز است؛ ماهیت هیجان‌انگیز و رنگ‌های تیره و جسورانه آن با ترکیبی از قرمز روشن و سیاه کرومی، این تمایز را برجسته می‌کنند. این وانت همچنین به چراغ‌های جلو با پوشش سیاه، رکاب‌های جانبی، میله‌های تصادف، یک باربند که نام مدل خودرو روی آن حک شده و آینه‌های جانبی خاکستری نیز مجهز است.

در داخل کابین تزئینات کرومی به همراه قسمت‌های کرومی تیره در کنسول وسط، صندلی‌های چرمی سیاه و غربیلک فرمان به چشم می‌خورد و رگه‌هایی از رنگ قرمز در داشبورد و اطراف دسته دنده به کار رفته است.نسخه جدید فرانتیر ۴۰ میلی‌متر بلندتر از فرانتیر NP300 است و صندلی‌ها و سقف آن بزرگتر هستند.

تجهیزات و امکانات

نیسان فرانتیر اتک به نبرد رانندگی آفرودی یک پاسخ قدرتمند ولی هوشمندانه می‌دهد.اکنون به لطف فناوری‌های جدید، رانندگی با این خودرو راحت‌تر است. سیستم ۴ چرخ محرک آن را می‌توان با لمس یک دکمه فعال کرد تا  راننده بتواند در حین حرکت میزان چسبندگی خودرو را تغییر دهد.

سیستم کنترل دینامیکی خودرو که به اختصار VDC نامیده می‌شود باعث بهبود چسبندگی هر ۴ چرخ شده و ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد. این سیستم به طور پیوسته عملکرد فرمان و ترمزها را تحت نظر دارد و بیش‌فرمانی یا کم‌فرمانی را شناسایی کرده و با کاهش دور موتور و اعمال نیروی ترمز به چرخ‌ها آن را خنثی می‌کند. سیستمالکترونیکیVDCچسبندگی خودرو را کنترل کرده و از لیزخوردن، واژگونی یا به‌هم‌خوردن تعادل خودرو جلوگیری می‌کند. سیستم VDC با سیستم‌های دیگر مانند سیستم ضدقفل ترمز نیز ارتباط برقرار می‌کند که قابلیت مانورپذیری خودرو در شرایط سخت را بهبود می‌دهد.

نیسان فرانتیر اتک از یک سیستم سرگرمی به نام Nissan Multi-App بهره می‌برد که شامل سیستم ناوبری با GPS و آخرین نسل صفحه نمایش لمسی ۶٫۲ اینچی به همراه اپلیکیشن‌های مسیریابی مانند Waze یا Spotify، بلوتوث و سیستم موسیقی زنده است. این قابلیت‌های نرم‌افزاری، بخشی از سیاست حمل‌و‌نقل هوشمند نیسان است.

عملکرد

فرانتیر اتک مانند مدل NP300 از موتور ۲٫۳ لیتری دیزل با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و ۱۹۰ اسب قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، گیربکس ۶ دنده دستی و سیستم تعلیق مالتی‌لینک (چندعضوی) در قسمت عقب به همراه محور صلب که تنها نمونه در کلاس وانت‌های متوسط است، بهره می‌برد. تا جایی که بحث حجم، قدرت و گشتاور مطرح شود موتور ۲٫۳ لیتری این خودرو راندمان و بالانس برجسته‌ای دارد. موتور این خودرو حداکثر گشتاور خود را در دورهای پایین تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این موتور بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌شود.

حمل‌و‌نقل هوشمند

فرانتیر اتک براساس رویکرد نیسان درباره آینده یا «حمل‌و‌نقل هوشمند» ساخته شده است. این رویکردبه عنوان نقشه راهی در توسعه محصول و به منظورتضمین آینده‌ای مطمئن‌تر و پایدارتر برای مشتریان در سرتاسر جهان تدوین شده است.

نیسان فرانتیر اتک به دو سیستم مجهز است که به راننده در سربالایی و سرپایینی کمک می‌کند:

سیستم HSA یا سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی که به رانندگان کمک می‌کند خودروی خود را در سربالایی پارک کنند و بدون خطر عقب رفتن، خودروی خود را به حرکت در بیاورند. این سیستم تا ۲ ثانیه پس از رها‌کردن پدال ترمز، ترمزها را همچنان درگیر نگه می‌دارد.

سیستم HDC یا سیستم کنترل پایین‌رفتن از سرپایینی که سرعت خودرو هنگام پایین‌رفتن از سرپایینی را بین ۴ کیلومتر در ساعت در حالت ۴×۴ دنده سنگین تا ۷ کیلومتر در ساعت در حالت ۴×۴ دنده سبک کنترل کرده و سیستم ترمز را طوری کنترل می‌کند که راننده بتواند تمام تمرکز خود را وقف کنترل خودرو کند.

در انتظار برای تولید محلی

نیسان در آرژانتین به زودی وارد مرحله‌ای جدید شده و تولید فرانتیر NP300 را در سال ۲۰۱۸ در سانتا ایزابل در ایالت کوردوبا آغاز خواهد کرد. کل سرمایه‌گذاری در این پروژه ۶۰۰ میلیون دلار است و ۱۰۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد شد. به لطف این پروژه آرژانتین به شبکه تولید جهانی نیسان فرانتیر NP300 ملحق خواهد شد که هم‌اکنون شامل تایلند، مکزیک و اسپانیا است.