خوش‌قامت ژاپنی در سرزمین کانگوروها: بررسی نیسان ناوارا ۲۰۱۷

خوش‌قامت ژاپنی در سرزمین کانگوروها: بررسی نیسان ناوارا ۲۰۱۷

به نظر ما نیسان ناوارا می‌تواند یک پیکاپ بسیار خوب برای استفاده روزمره خانواده باشد. شاید توانمندی‌های بارکشی آن خیره‌کننده نباشد، اما اگر دقیقا بدانید که از خودرویتان چه می‌خواهید، ناوارا یک انتخاب مناسب است.

بازار مملو است از صحبتهایی که درباره وانت‌های جذاب و جدید، از دهان کوچک و بزرگ خارج می‌شود؛ این نوع از وانت‌ها بیشتر مخصوص افرادی طراحی شده‌اند که فقط گه‌گاهی از آنها برای حمل بار استفاده می‌کنند اما در عین حال جذابیت ظاهری، سیستم چهارچرخ‌محرک و بدنه دوکابین این وانت‌ها از نظر آنها برای هر نوع استفاده‌ای مناسب است. نیسان ناوارا ST مدل ۲۰۱۷ یکی از این نوع وانت‌ها است.

در واقع ناوارا یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای این طرز استفاده است، زیرا ساختار سیستم تعلیق آن بیشتر به خودروهای SUV شبیه است تا وانت‌هایی که صرفا مختص حمل بار پا به این بازار پرتلاطم نهاده‌اند.

سیستم تعلیق عقب ناوارا از ساختاری ۵ عضوی بهره می‌برد که مشابه آن در هیچ یک از وانت‌های رقیب وجود ندارد. در تمام آنها برای تحمل وزن بار از ساختار فنر شمش استفاده شده است. نیسان برای افزایش تحمل وزن بار در سیستم تعلیق عقب ناوارا اقدامات عمده‌ای انجام داده است. قطعات جدیدی در سیستم تعلیق عقب ناوارا به کار رفته‌اند که عبارتند از ضربه‌گیرهای جلو و عقب، فنرلول‌های جدید در عقب و کمک‌فنرهای قابل‌تنظیم نو در این بخش.

برخی از خریداران وانت کسانی هستند که فقط معیار ظرفیت حمل بار یا ظرفیت یدک‌کشی برای آنها مهم نیست، این قبیل افراد یک وانت را فقط به خاطر استقامت و کارایی متنوع آن می‌خواهند؛ این افراد به ندرت بیش از چندصد کیلوگرم بار با وانت خود حمل می‌کنند و هدف نیسان از تولید ناوارا با این نوع سیستم تعلیق در عقب، دقیقا همین نوع استفاده است که تمام مدل‌های دوکابین ناوارا به استثنای مدل RX را شامل می‌شود.

اگر از نیسان ناوارا در حالی‌که تهی از هر نوع محموله‎‌ای است، سواری بگیرید؛ در خواهید یافت که تقریبا راحت‌ترین و بی‌صداترین وانت بازار است و نسبت به بسیاری از SUVهای موجود در این کلاس قیمتی، کیفیت سواری بالاتری را ارائه می‌دهد.

نیسان ناوارا2017

ناوارا هنگام حرکت در بزرگراه با سرعت ثابت، خودروی بسیار راحتی است؛ چه یک سرنشین داشته باشد یا ۴ سرنشین. ناوارا در سرعت‌های بالا حس بسیار خوبی دارد و در سرعت‌های پایین‌تر، بسیار نرم از دست‌اندازها عبور می‌کند. همین امر یک مزیت بسیار مهم نسبت به رقبا محسوب می‌شود.

فرمان ناوارا در جاده‌های خارج از شهر واکنش خوبی دارد و هنگام چرخاندن غربیلک فرمان در بزرگراه نیازی نیست تا زیاد بازوهای خود را حرکت دهید.

موتور این خودرو نیز در حد بهترین‌های این کلاس است. ناوارا از موتور ۴ سیلندر ۲٫۳ لیتری توربودیزل با ۱۹۰ اسب بخارقدرت در دور ۳۷۵۰ و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور از دور ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد که هماهنگی فوق‌العاده‌ای با گیربکس ۷ دنده اتوماتیک این خودرو دارد. همچنین ناوارا با گیربکس ۶ دنده دستی نیز قابل سفارش است.

موتور ناوارا واکنش و عکس‌العمل مناسبی دارد. اندکی تاخیر در عملکرد توربو وجود دارد ولی در کسری از ثانیه توربوها به دور ایده‌آل می‌رسند و شما را با قدرت به پیش می‌برند. درواقع ناوارا خودروی سریعی است و در حال حرکت واکنش خوبی از خود نشان می‌دهد و گیربکس هوشمندی دارد که به شما اجازه می‌دهد که با فشردن پدال گاز تا انتها و ۱ یا ۲ دنده معکوس، سریعا شتاب بگیرید. طبق ادعای نیسان، اشتهای این ورزشکار ژاپنی با گیربکس اتوماتیک، ۷٫۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پیشرانه نیسان ناوارا2017

ناوارا ST در آزمایش آفرود سبک در مسیرهای شنی با خاک نرم به همراه شیار و موج، عملکرد خوبی از خود نشان داد. اگر قصد آفرود سنگین با این خودرو را دارید باید بعضی از مشخصات این خودرو را بدانید که عبارتند از: کمترین فاصله تا سطح زمین ۲۲۶ میلی‌متر، زاویه حمله ۳۲٫۲ درجه، زاویه خروج از شیب ۲۶٫۵ درجه و زاویه شکست ۲۳٫۷ درجه.

طبق ادعای نیسان ظرفیت حمل بار ناوارا ۹۸۵ کیلوگرم است و قسمت حمل بار آن برای خودرویی در این کلاس، اندازه مناسبی دارد.

اگر عازم سفرهای بزرگ هستید، بد نیست بدانید ظرفیت یدک‌کشی ناوارا با تریلر ترمزدار ۳٫۵ تن و با تریلر بدون ترمز ۷۵۰ کیلوگرم است که در وانت‌های این کلاس عدد قابل توجهی محسوب می‌شود. ناوارا در این زمینه نسبت به برخی از SUVهای رقیب نیز برتری دارد. اگر از نظر شما فضای حمل بار مناسب، بیشتر از داشتن صندلی‌های ردیف سوم اهمیت دارد، می‌توانید نیسان ناوارا را به برخی SUVها از جمله میتسوبیشی پاجرو ترجیح دهید.

صفحه نمایش ۷ اینچی با سیستم رهیاب ماهواره‌ای که بخشی از به‌روزرسانی در سری دوم نیسان ناوارا است، تلفن بلوتوث‌دار و سیستم پخش صدای زنده، بخشی از امکانات قابل توجه ناوارا هستند. اگر نمی‌خواهید کسی در قسمت عقب بنشیند، نشیمن‌گاه صندلی عقب قابل تاشدن است.

کابین ناوارا شبیه یک SUV است و ۷ ایربگ کامل را دارد که عبارتند از ایربگ‌های دوگانه در جلو، ایربگ جانبی در قسمت جلو، ایربگ‌ پرده‌ای که کل قسمت کناری خودرو را پوشش می‌دهد و ایربگ زانوی راننده. روی غربیلک فرمان ناوارا دکمه‌های کنترل سیستم صوتی وجود دارد و به سیستم کروز کنترل نیز مجهز است.

-فضای کابین نیسان ناوارا2017

نیسان برنامه سرویس و نگهداری طولانی‌مدت ۶ ساله یا ۱۲۰٫۰۰۰ کیلومتر برای این خودرو ارائه می‌دهد که سرویس‌های دوره‌ای آن هر سال یا هر ۲۰٫۰۰۰ کیلومتر هستند. گارانتی نیسان برای ناوارا ۳ سال یا ۱۰۰٫۰۰۰ کیلومتر است که امداد جاده‌ای را نیز شامل می‌شود.

ناوارا برای افرادی که در جستجوی یک وانت دوکابین هستند و بیشتر به عنوان یک وسیله حمل‌‌و‌نقل خانوادگی از آن استفاده می‌کنند تا یک ابزار تجاری، قطعا یکی از ۳ گزینه برتر است و با در نظرگرفتن تمام جوانب، شاید بهترین وانت باشد. موتور پرقدرت توربودیزل، گیربکس ۷ دنده هوشمند با تعویض دنده نرم، سواری نرم و عالی در حالت بدون بار، ارزش دربرابر مبلغ پرداختی، اندازه مناسب قسمت حمل بار و ظرفیت یدک‌کشی عالی در این کلاس، از جمله نقاط قوت نیسان ناوارا محسوب می‌شوند.