تولید وانت‌های تیتانِ شرکت نیسان خریداران جوان‌تر را هدف قرار داده است

تولید وانت‌های تیتانِ شرکت نیسان خریداران جوان‌تر را هدف قرار داده است

نیسان کمپینی با نام «هیچ اسبی تنبل نیست» را برای افزایش فروش وانت‌های تیتان آغاز کرده است

  • تیتان در حال جذب درصد بالاتری از خریداران است و با اتخاذ رویکردی طنزآلود و جذاب به تلاش برای هدف قرار دادن خریداران جوان‌تر نیز ادامه می‌دهد
  • این کمپین جدید همراه با شوخی «اسب‌های تنبل» را معرفی می‌کند تا با برخورد طنزآلود نسبت به تبلیغات سنتی وانت‌ها، آگاهی مشتریان جوان‌تر را نسبت به خط جدید وانت‌های پیکاپ تیتان افزایش دهد.
  • ویژگی‌های نیسان تیتان عبارت‌اند از: موتور بنزینی ۵۶۰۰ سی‌سی استاندارد Endurance® V8 با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و وارانتی سپر تا سپر ۵ ساله یا تا ۱۰۰۰۰۰ مایل

کمپین جدید تیتان نیسان، کاری کاملاً نوین و مجزا در مقایسه با لحن جدی و رقابتی سایر تبلیغاتی است که اغلب برای وانت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، چراکه این شرکت از طنز برای جذب بیشتر خریداران میان‌سال تا جوان استفاده می‌کند؛ دو گروه جمعیتی کلیدی که تیتان اخیراً سهم بازار بزرگ‌تری را نسبت به رهبران این بخش در آن‌ بخش‌ها داشته است.

بر اساس داده‌های خرده‌فروشی استخراجی از سند بینش استراتژیک نیسان، مالکان هر دو خودروی تیتان نیم تنی و تیتان XD میان‌سال و سه تا چهار سال جوان‌تر از متوسط این صنعت بوده‌اند. همان داده‌ها آشکار ساخته‌اند که نیسان نسبت به دو نام تجاری پرفروش دیگر این بخش سهم فروش بیشتری را در میان نسل هزاره داشته است. با این ‌وجود خریداران میان‌سال نسل X عامل اصلی برجسته شدن شاخص‌های فروش نیسان هستند. طبق این آمار ۳۴ درصد فروش تیتان در این گروه جمعیتی بوده است که حدود ۱۰ درصد بالاتر از متوسط فروش صنعت خودروسازی در این بخش است.

اسب -تنبل -نیست

جرمی تاکر، معاون ارتباطات بازاریابی و امور رسانه‌ای نیسان آمریکای شمالی، می‌گوید: «تبلیغات ماشین‌های وانت طی سال‌ها بسیار فرموله، جدی، خشک و فخرفروشانه شده است. ما برای جذب گروه‌های جمعیتی جوان‌تر به نبال بهره‌گیری از طنز هستیم. کمپین «هیچ اسبی تنبل نیست» به ما اجازه می‌دهد تا قالب‌ها را شکسته و ویژگی‌های برتر تیتان مانند قدرت موتور، وارانتی در کلاس برتر و ارزش والای آن را معرفی کنیم.»

ازآنجاکه نیسان بازیگر نسبتاً جدیدی در بازار وانت‌ها است، تیتان نیاز دارد تا قد کشیده و در بخش‌های متنوع و در حال رشد به دنبال مشتریان جدید بگردد. شرکت نیسان از زمان عرضه تیتانِ بازطراحی شده به بازار در سال ۲۰۱۵ رویکرد متفاوتی را در بازار وانت‌ها اتخاذ کرده است.

تحول جدید با تیتان XD آغاز شد؛ کلاس جدید وانت پیکاپ با اندازه طبیعی مجهز به موتور منحصربه‌فرد توربو دیزل ۵ لیتری کامینز V8 که در فضای خالی میان خودروهای نیم تنی سنتی و خودروهای مخصوص کارهای سنگین جای دارد.

شرکت نیسان سال گذشته با ارائه بهترین وارانتی آمریکایی که خودرو را به‌صورت سپر تا سپر برای مدت پنج سال یا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر ضمانت می‌کند، مرزهای اطمینان‌بخشی به مشتری را درنوردید. این وارانتی دو سال و۱۰۰  هزار کیلومتر از ضمانت ارائه‌شده توسط نزدیک‌ترین رقبا بالاتر است.

بیلی هایِس، معاون خودروهای تجاری سبک و وانت‌های مناطق جنوبی و کوهستانی می‌گوید: «تیتان وانتی جدی است و دلایل بسیار جدی در آن وجود دارد که مردم هنگام خرید پیکاپ‌ها باید به آن توجه کنند؛ اما این جدی بودن بدان معنی نیست که ما نمی‌توانیم همراه با پخش پیام معرفی این خودرو تفریح کنیم.»

تیتان شرکت نیسان در سه رده تک کابین، تک کابین بزرگ و دو کابین و در پنج مدل  S، SV، PRO-4X، SL و Platinum Reserve در نمایشگاه‌های فروش خودرو عرضه می‌شود. تیتان با یک سیستم ریل‌گذاری مخصوص بستن بار به کف و همچنین پوشش بسیار مقاوم کف قسمت بار عرضه می‌شود. همچنین موتور این خودرو در کلاس خود قدرتمندترین موتور استاندارد محسوب می‌شود. با این اوصاف، به جرات می‌توان گفت تیتان اسب تنبلی نیست.