تحویل خودرو به مشتریان، به روش نیسان

تحویل خودرو به مشتریان، به روش نیسان

رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه کشورمان که با دیپلماسی فعال مدیران ارشد کشور در سال گذشته رقم خورد، فرصت تازه‌ای برای تعامل اقتصادی بنگاه‌های ایرانی و برندهای جهانی بود. طی این روند، صنعت خودروی کشور نیز که در دهه گذشته روندی رکودی را تجربه کرده بود، از حالت انزوا درآمده و در اشکال گوناگون با خودروسازان برتر جهان به توافق‌های مهمی دست یافت.

اکنون ژاپن، فرانسه و آلمان به عنوان قطب‌های خودروسازی جهان به گونه‌ای فعال به بازار ایران بازگشته‌ و به عرضه و فروش آخرین خودروهای روز جهان متناسب با جایگاه ارزشمند شهروندان ایرانی پرداخته‌اند. این سرآغاز مهمی بود تا مردم فهیم ما رفته‌رفته از انبوه دردسرهای استفاده از خودروهایی که به لحاظ دوام، کارآیی، زیباشناسی رهایی یابند و ایمنی و آرامش را همراه با منزلت و خدمات کیفی پس از فروش، تجربه کنند.

در این میان، نیسان به عنوان یکی از غول‌های خودروسازی ژاپن و جهان، از طریق شرکت جهان نوین آریا با رویکردی متمایزتر از سایر خودروسازان ژاپنی، فرانسوی، آلمانی و … به ارتباط با مخاطبان و مشتریان ایرانی اقدام کرده است.

از ابتدای کار، رویکرد متفاوت این شرکت، به واسطه‌ی استفاده از تازه‌ترین تکنیک‌های تبلیغاتی برای اثرگذاری، انتخاب تصاویر بدیع و برخاسته از طبیعت و محیط زیست، همراه با شعارهایی ساده و جذاب، مشهود بود. به عنوان مثال شعار اقتدار به روش نیسان با استفاده از تصویر یک ببر، تمایز به روش نیسان با استفاده از تصویر طاووس، اصالت به روش نیسان با استفاده از تصویر یک اسب زیبا و یا نوآوری هیجان‌انگیز، از جمله شعارهای زیبای استفاده شده از سوی شرکت جهان نوین آریا نماینده نیسان در ایران بود که به خاطر بدیع بودن، مورد تحسین مخاطبین و دست‌اندرکاران دنیای تبلیغات قرار گرفت.

نیسان در خصوص تحویل و ارایه خودرو به مشتریان نیز طرحی نو در انداخته است که وی را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد. در این طرح که با عنوان «تحویل ناب، شایسته انتخاب شما» ارائه شده است، شیوه تحویل در نوع خود در ایران منحصربه‌فرد است. مسیری که نیسان پس از ثبت‌نام طی می‌کند، برای خریداران مطلوب و دلنشین توصیف شده است.

گروه جهان نوین آریا، پس از انتخاب خودرو توسط خریدار و عقد قرارداد، تمامی مراحل اداری را خود، طی نموده و برای تکریم هرچه بیشتر مشتریان، شماره‌گذاری با هزینه شرکت صورت می‌گیرد و در نهایت طی یک مراسم کوچک خودرو به همراه دسته گل و یک عکس یادگاری به مشتری تحویل می‌دهد.

مهرداد خانیان یکی از خریداران نیسان جوک که سالیان زیادی خارج از کشور زندگی کرده است، برنامه‌ریزی و رفتار این شرکت را در قیاس با سایر فروشندگان خودرو در کشور مقبول‌تر و پسندیده‌تر دانست و اظهار امیدواری کرد که نیسان و شرکت جهان نوین آریا سالیان سال بر این مشی و سیاق بمانند.

وی گفت: من در ارزیابی‌هایی که شخصا انجام داده‌ام، متوجه شده‌ام که عمده خریداران محصولات نیسان در اقصی نقاط دنیا از خریدشان راضی بوده‌اند.

حمیدرضا خاکپور، سرپرست اداره تحویل در آجودانیه گفت: شرکت جهان نوین آریا در راستای تکریم خریداران، دستورالعمل متمایز و متفاوتی را طراحی کرده که شامل انجام کلیه مراحل زمانبر شماره‌گذاری و نصب پلاک است. همچنین در این ساز و کار، خودرو پیش از تحویل، شست‌وشو و پولیش شده، سپس برای تحویل به شوروم آجودانیه انتقال می‌یابد. در این مرحله نام مشتری بالای خودرویش نصب می‌شود، به همراه دسته گلی متناسب با رنگ ماشین بر روی آن قرار می‌گیرد. پس از حضور خریدار در مرکز تحویل ما پذیرایی از وی در محیطی آرام و مدرن، ضمن احراز سلامت خورو، دسته گل، اسناد، تجهیزات خودرو به مشتری تحویل شده و از وی هنگام تحویل ماشین، یک عکس یادگاری گرفته می‌شود. همچنین در صورت آشنا نبودن خریداران، استفاده از تمامی آپشن‌ها به وی آموزش داده شده و دفترچه راهنمای استفاده از خودرو به وی تحویل می‌شود.

وی افزود: جالب است بدانید که از زمان حضور خریدار در این محل، فرایند تحویل اسناد، مدارک و سوییچ به مشتری کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد که در نوع خود بی‌نظیر است. ما تمام تلاش و همت خود را برای رضایت مشتری به کار بسته‌ایم و امیدواریم خریداران نیز از این روند راضی باشند.

گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۴۰۶۸